ساخت بیش از ۷۰ نوع تجهیز داغ نیروگاهی پرکاربرد در نیروگاه ری - مهرشید نیرو •

ساخت بیش از ۷۰ نوع تجهیز داغ نیروگاهی پرکاربرد در نیروگاه ری

مدیرعامل نیروگاه ری از برنامه‌ریزی انجام شده به‌منظور تأمین قطعات یدکی واحدهای گازی این نیروگاه، به‌ویژه قطعات داغ توربین، در تعمیرات برنامه‌ریزی شده برای نیمه دوم سال جاری خبر داد.

حمید بادرستانی با اعلام این خبر گفت: تأمین قطعات یدکی واحدها به‌منظور حفظ آمادگی برای تأمین برق شبکه سراسری کشور و کمک به پایداری تولید، در تعمیرات برنامه‌ریزی شده و همچنین حوادث غیرمترقبه بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: انجام به‌موقع تعمیرات و بازدیدهای پیشگیرانه، کنترل و تست‌های مربوطه روی قطعات، خصوصاً برای واحدهای با طول عمر بالا حاشیه امنیت بسیار خوبی در پیک مصرف برق ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل نیروگاه ری، این نیروگاه به‌منظور تأمین قطعات یدکی واحدها در تعمیرات برنامه‌ریزی شده و نیز موارد از پیش تعیین نشده، به لحاظ تنوع زیاد واحدهای گازی خود، بیش از ۷۰ نوع تجهیز داغ نیروگاهی پر کاربرد و پرمصرف شامل پره‌های ثابت و متحرک توربین، قطعات محفظه احتراق و انواع یاتاقان را با مدیریت و نظارت متخصصان توانمند نیروگاه ری توسط شرکت‌های داخلی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بازسازی کرده و یا ساخته است.

وی یادآور شد: ضمن صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه‌ای که انجام شده، دانش فنی نظارت بر ساخت و بازسازی قطعات داغ توربین‌های این نیروگاه نیز به‌طور صد در صد توسط متخصصان و کارشناسان نیروگاه ری بومی سازی شده است.

ایسنا

نوشته‌های مشابه