ضرورت آبیاری فضای سبز تهران با پساب - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی

ضرورت آبیاری فضای سبز تهران با پساب

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: با شرایط کنونی کمبود آب و مسئله فرونشست زمین در برخی از مناطق پایتخت، بازچرخانی آب و استفاده از پساب یک ضرورت است و شهرداری تهران باید این مسئله را نیاز واقعی خود قلمداد کند.

عباسعلی مصرزاده در با اشاره به بخشنامه جدید وزیر نیرو با موضوع طرح‌های بازتخصیص آب با جایگزینی پساب و کاهش هدررفت آب اظهار کرد: مطابق با این بخشنامه تخصیص آب به صنعت و فضای سبز شهری از محل منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس شهرداری برای فضای سبز شهری چنانچه درخواست مجوز حفر چاه داشته باشد، شرکت آب منطقه‌ای دیگر  مجوز حفر چاه صادر نمی‌کند و باید از پساب استفاده شود، افزود: با اعلام این بخشنامه و عدم صدور مجوز حفر چاه حتی اگر مسئولین و متولیان این حوزه پیش از این به شخص یا ارگانی مجوز تخصیص آب داده باشند، طبق این دستورالعمل در محلی که تصفیه‌خانه فاضلاب و امکان استفاده از پساب وجود داشته باشد، باید تخصیص حذف شود چراکه در شرایط بحران آبی قرار داریم.

وی طرح‌های فاضلاب تهران را یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط، شهرداری تهران بایستی بازچرخانی آب را یک نیاز واقعی بداند و بازچرخانی آب زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در داخل شهر تهران ساخته شود.

مصرزاده با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزیر نیرو و شهردار تهران در سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: مطابق این تفاهم‌نامه وزارت نیرو برای تخصیص ۱۴۵ میلیون مترمکعب پساب و ۱۵ میلیون مترمکعب تخصیص از آب‌های سطحی مجوز داده است و در این صورت ۱۶۰ میلیون مترمکعب پساب در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت؛ تحقق این تفاهم‌نامه باید به طور جدی پیگیری شود، در غیر این صورت شهرداری تهران با بحران جدی روبه‌رو می‌شود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از توقف کار اجرای شبکه فاضلاب در منطقه ۲۲ تهران گلایه کرد و گفت: در جلسه‌ای با حضور دادستانی و شهردار منطقه ۲۲ در خصوص مشکلات فاضلاب این منطقه، مسئولیت رفع معارضین پروژه فاضلاب در شهر تهران و از جمله در منطقه ۲۲ به شهرداری این منطقه محول شد و شرکت فاضلاب تهران به خاطر مشکلات مردم اهالی منطقه کار اجرا را آغاز می‌کند اما به خاطر عدم هماهنگی‌ها میان شهرداری و مترو و برخلاف صورت‌جلسه ذکر شده کار شرکت فاضلاب تهران متوقف می‌شود.

او تصریح کرد: انتظار داریم برای تسریع در اجرای شبکه فاضلاب، بین مترو و شرکت فاضلاب تهران تعامل وجود داشته باشد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه