ظرفیت اسمی تولید برق کشور از مرز ۷۷ هزار مگاوات گذشت

با بهره برداری از ۱۰۹ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دو نیروگاه کوچک گازی، ظرفیت اسمی تولید برق کشور از مرز ۷۷ هزار مگاوات عبور کرد و به ۷۷ هزار و ۶۸ مگاوات رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بهره برداری از ۳ واحد گازی ۲۵ مگاواتی نیروگاه گازی سرخس مجموعا به ظرفیت ۷۵ مگاوات و همچنین بهره برداری از نیروگاه کوچک گازی امیرآباد با سه واحد به مجموع ظرفیت ۳۴ مگاوات در تیرماه، ظرفیت اسمی تولید برق کشور از مرز ۷۷ هزار مگاوات عبور کرد و به ۷۷ هزار و ۶۸ مگاوات رسید.

«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این خصوص به تسنیم گفت: در طول یکسال اخیر حدود ۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به ظرفیت اسمی تولید برق کشور اضافه کرده ایم.

معاون وزیر نیرو با تأیید این مطلب که “ظرفیت اسمی تولید برق کشور از مرز ۷۷ هزار مگاوات گذشته است”، گفت: به موازات افزایش ظرفیت در بخش تولید برق، پُست ها و خطوط انتقال بسیار زیادی را در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار دادیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه “تعمیرات اساسی نیروگاههای کشور تا پیش از آغاز تیرماه تماماً انجام شده بود و با آمادگی کامل وارد فصل تابستان شدیم”، گفت: هم اکنون تمامی واحدهای نیروگاهی در سراسر کشور بدون مشکل در مدار بهره برداری هستند؛ با این وجود متخصصان صنعت برق کشور به منظور رصد و بهره برداری بهینه از واحدهای نیروگاهی، به صورت ۲۴ ساعته در تلاش هستند.

نوشته‌های مشابه