ترانس توزیع ، ترانسفورماتور توزیع
|

مشخصات ترانسفورماتور های تولیدی آریا ترانسفو (قسمت اول)

ترانسفورماتور کم تلفات ‘A-B

با توجه به اهمیت تلفات ترانسفورماتور در شبکه ی ،توزیع تولیدات استاندارد آریا ترانسفو شرق برای مصرف در داخل کشور از نوع ترانسفورماتورهای کم تلفات مطابق با طرح A-B استاندارد ۴۲۸ CENELEC HD می باشد. همچنین ترانسفورماتورهایی با طرح های ترکیبی دیگر و حتی با تلفات کمتر نیز قابل طراحی و ساخت هستند.

مشخصات فنی دقیق تر از قبیل تلفات بار و بی باری و اطلاعات ابعادی در قسمت ۲-۹ آورده شده است.

هسته

هسته از نظر الکتریکی هادی شار مغناطیسی و از نظر مکانیکی نگهدارنده سیم پیچها میباشد. هسته ی ترانسفورماتورهای تولیدی این شرکت از ورقهای مخصوص با ضخامتهای بین ۰/۲۳ تا ۰/۳۰ میلیمتر از جنس فولاد سیلیکونی نورد سرد با بلورهای جهت داده شده (Cold Rolled Grain Oriented)، که دارای پوشش عایقی در طرفین است ساخته میشود عایق طرفین ورقهای ،هسته یک ماده غیر ارگانیک با ضخامت کمتر از ۴ میکرون و سازگار با روغن ترانسفورماتور است که در برابر خوردگی و حرارت مقاوم میباشد. ورقهای هسته به شکل رول از سازندگان معتبر تامین و در سایزهای مختلف توسط دستگاههای پیشرفته به دقت برش داده میشود به طوری که در لبه های برش خورده آشفتگی میدان های مغناطیسی و تلفات به حداقل برسد.

به منظور افزایش کیفیت علاوه بر استفاده از ورقهای مغناطیسی با کیفیت بالا و تلفات پایین و انتخاب مناسب چگالی شار ،هسته از روش هسته چینی به صورت هم پوشانی چند پله معروف به Step-Lap با زاویه برش ۴۵ درجه استفاده میشود این روش سبب کاهش بیشتر جریان و تلفات بیباری و همچنین کاهش سطح صدا یا نویز در ترانسفورماتور می گردد.

هسته ترانسفورماتور
هسته ترانسفورماتور توزیع

ادامه در مشخصات ترانسفورماتور های تولیدی آریا ترانسفو (قسمت دوم)

نوشته‌های مشابه