ممنوعیت پوشش رسانه‌ای اوپک جنجال آفرید - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی -

ممنوعیت پوشش رسانه‌ای اوپک جنجال آفرید

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه خبر داد وزیر خارجه اتریش در پی تصمیم اوپک برای ممانعت از پوشش رسانه‌ای چندین سازمان خبری غربی، در کنفرانس هفته آینده اوپک در وین، حاضر نخواهد شد.

اوپک از دسترسی رسانه‌ای خبرنگاران رویترز، بلومبرگ و وال استریت ژورنال برای پوشش نشست مدیران عامل صنعت نفت با وزیران انرژی این گروه و متحدانش، ممانعت کرده است.

این سه سازمان رسانه‌ای در میان تولیدکنندگان پیشرو اخبار و اطلاعات مالی در جهان بوده و برای پوشش اخبار به‌ موقع از رویدادهایی نظیر نشست‌های اوپک پلاس که می‌تواند بر قیمت نفت و هزینه جهانی انرژی تأثیری اساسی داشته باشد، رقابت می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک از اظهار نظر درباره این که چرا خبرنگاران این سه سازمان رسانه‌ای برای پوشش سمینار پنجم تا ششم ژوییه به میزبانی اوپک در وین، دعوت نشده اند، خودداری کرد.

این دومین رویداد متوالی اوپک پلاس است که در آن اوپک، پوشش رسانه‌ای را محدود می‌کند. در نشست سیاست نفتی اوپک پلاس که اوایل ژوئن برگزار شد، همین گروههای رسانه‌ای از دسترسی به مقر مرکزی اوپک در وین محروم شدند. اما اوپک هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن این سه سازمان از نشست قبلی خود ارائه نکرد.

ایسنا

نوشته‌های مشابه