| |

نورپردازی نما ساختمان و فضای داخلی

از مهمترین عوامل که در زیبایی نما ساختمان و ابنیه مورد توجه قرار می‌گیرد، نورپردازی است. با ایجاد نور مناسب می‌توان تمام معماری ساختمان را یه خوبی به نمایش گذاشت پس نور پردازی می‌تواند به عنوان تکمیل کننده معماری ساختمان قلمداد شود. روشنایی مناسب می تواند به بهبود عملکردها در فصا کمک کند، ظاهر فضا را بهبود ببخشد یا اثرات روانی مثبتی بر کاربران آن فضا داشته باشد.

در فضای داخلی ساختمان را برای برجسته سازی برخی نقاط یعنی تاکید بر یک نقطه و مهم جلوه دادن محلی نسبت به سایر محل‌ها را نورپردازی تاکیدی می‌گویند و بیشتر جنبه هنری دارد در گالری های نقاشی با نورپردازی تاکیدی به صورت نورافکن های متمرکز بر تابلوها یا در طراحی نورپردازی کافه ها و رستوران ها جهت ایجاد سبک و استایل خاص فضا از نور پردازی تاکیدی به اشکال گوناگون مانند نوار های اس ام دی، نور مخفی،لامپ هالوژن و.. بهره میبرند.

در برخی مواقع تابش بی هدف نور که با هدف نور پردازی انجام‌ می‌شود باعث آلودگی نوری می‌شود و به جای جلب مخاطب باعث فاصله گرفتن مخاطب از محیط می‌شود.

با این وجود در برخی موارد این که چقدر انرژی صرف ایجاد نورپردازی می‌شود نادیده گرفته می‌شود. در برخی مواقع با توجه به شرایط محیط می‌توان کل انرژی مصرفی جهت نور پردازی نما را با استفاده از انرژی نجدید پذیر تولید کرد و هزینه برق در طول سالیان بهره برداری از ساختمان کاهش داد.

نورپردازی شکوفه گیلاس در کنار رودخانه پاریس

خدمات نورپرداز ی قابل ارائه مهرشید نیرو :

نورپرداز ی اماکن اداری

نورپردازی ویلا ها و اقامتگاه های تفریحی

اصلاح و پیاده سازی نور انوا معابر و فضاهای خارجی

[su_note note_color=”#7dff83″ radius=”5″]جهت دریافت مشاوره و سفارش خدمات با ما تماس بگیرید :
۶۶۰۷۴۲۶۸
۶۶۰۷۳۸۲۵
۰۹۳۵۶۷۸۳۸۲۵[/su_note]

 

نوشته‌های مشابه