پالایشگاه‌های نفت فرانسه فلج شدند - مهرشید نیرو- میکروتوربین، پنل خورشیدی

پالایشگاه‌های نفت فرانسه فلج شدند

پالایش و تحویل فرآورده های نفتی در چهار پایگاه شرکت توتال انرژیز در فرانسه برای هفتمین روز مختل شد.

 تیه‌ری دفرسن، نماینده اتحادیه تجاری سی جی تی به رویترز گفت: تحویل و پالایش در پالایشگاه گونفروویل به ظرفیت ۲۴۰ هزار بشکه در روز واقع در نورماندی، به دلیل اعتصاب، متوقف مانده و اعتصاب کنندگان همچنان مانع فعالیت کارکنان در پایگاه‌های لا مِد، فیزین و کوت دوپال شده اند. پالایش نفت بجز در دونگس که فعالیت عادی دارد، مختل شده است. قرار است بعدازظهر روز جاری درباره ادامه اعتصاب در گونفروویل تصمیم گرفته شود.

اعتصاب یک هفته ای اتحادیه سی جی تی در پالایشگاههای نفت شرکت توتال انرژیز، بخشی از اعتصاب گسترده کارکنان بخش انرژی فرانسه برای دریافت حقوق بالاتر است.

بر اساس محاسبات رویترز، با متوقف شدن ۶۰ درصد از ظرفیت پالایش معادل ۷۴۰ هزار بشکه در روز، این تعطیلی، عرضه فرآورده های پالایشی در فرانسه را دچار محدودیت خواهد کرد.

سخنگوی توتال انرژیز روز جمعه اعلام کرده بود این اعتصابها، باعث کمبود سوخت نخواهد شد زیرا این شرکت ذخایر کافی ایجاد کرده است و مرتبا، واردات دارد. با این حال، شرکت ترئوس که بزرگترین تولیدکننده شکر در فرانسه است، هفته گذشته اعلام کرد تولید بعضی از کارخانه هایش را آهسته کرده است و توتال انرژیز اعلام کرده که اعتصابها، مانع از عرضه دیزل تا پایان هفته خواهد شد.

بعلاوه، دو پالایشگاه شرکت آمریکایی اکسون موبیل در فرانسه با حدود دو هفته اختلال مداوم روبرو شده اند. سخنگوی این شرکت هفته گذشته به رویترز گفته بود اکسون موبیل به محدود کردن عرضه فرآورده های پالایشی به مشتریان قراردادی خود متمرکز شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در بحبوحه فصل تعمیرات پالایشگاهی در اروپا، اختلالات در بخش انرژی فرانسه، ابهاماتی را در خصوص تجارت نفت پالایش شده، به وجود آورده است.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه