برق اهواز و استفاده از ترموویژن

افزایش سطح پایداری برق اهواز نسبت به سال گذشته

شب گذشته بار دیگر شرایطی در اهواز رخ داد و در پی آن رطوبت و گرد و غبار به صورت همزمان باعث ایجاد شرایطی شد که می توانست خاموشی های سال گذشته را دوباره در همان وسعت و شاید هم بیشتر رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، درهمین خصوص مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر در خصوص بخشی از فعالیت های صورت گرفته برای کاهش آثار ناشی از بروز ریزگردها در شبکه برق اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۵ دستگاه کلید گازی، ۲۰۵ دستگاه کلید جداساز و ۲۴۸۷ عدد اسپیسر در شبکه برق اهواز نصب شده است .

صادقی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون، ۹هزار و ۳۶۳ درخت متداخل در شبکه فشار ضعیف و بیش از ۲۶۰۰ درخت متداخل درشبکه فشار متوسط برق هرس شده است.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر همچنین از تعویض بیش از ۴۵ هزار مقره چینی، سلیکونی و عربستانی معیوب، نصب بیش از ۵۲۰۰ عدد چترک ترانس، اصلاح ۲۳۵۰ دستور کار ترموویژن در راستای برنامه مقابله با آثار ریزگردها در صنعت برق اهواز خبر داد و تصریح کرد: همچنین در راستای همین برنامه تاکنون بیش از ۲۹۹۵ کیلومتر شبکه برق مورد شستشو قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر یاداور شد: در صورتی که این فعالیت ها براساس یک برنامه زمانبندی دقیق و از پیش تعیین شده انجام نمی شد، اکنون باید شرایط سال گذشته را دوباره در اهواز تجربه می کردیم، این درحالی است که هم اکنون شاهد کاسته شدن بسیار زیاد خسارت ها و خاموشی ها نسبت به سال گذشته هستیم.

برپایه این گزارش، رطوبت شدید به همراه رسوب گرد و غبار در تاسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال و مقره ها، باعث ایجاد اختلال و نارسانا شدن شبکه ها و در نتیجه قطع برق می شود.

نوشته‌های مشابه