مصرف گاز

مصرف گاز سال گذشته ۸ درصد افزایش یافت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش هشت درصدی مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد، گفت: در سالی که گذشت ۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد.

به نقل از وزارت نفت، محمدرضا جولایی، درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۹۹ گفت: از مجموع ۲۳۳ میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی کشور، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۲۴ میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و ۶۶ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در هر سه بخش نسبت به سال ۹۸، هشت درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در بخش خانگی اتفاق نیفتاد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نیروگاه‌ها در سال ۹۸ به‌طور میانگین روزانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۹۹، به ۱۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده دریافت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری در سال ۹۹ هم ۲۶۲ میلیارد مترمکعب بود که نسبت به سال ۹۸، ۶ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال، گفت: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش وزارت نفت، مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۹۸، ۲۱۶ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۰۴ میلیارد مترمکعب بوده و به این ترتیب ۱۲۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ مصرف شده است.

خبرگزاری مهر

نوشته‌های مشابه