پلیس: با پیامک قطع برق، حسابتان خالی نشود - مهرشید نیرو •

پلیس: با پیامک قطع برق، حسابتان خالی نشود

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری و سواستفاده از شهروندان در پوشش پیامک قطع برق هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به شیوه های کلاهبرداری سایبری اظهار کرد: به تازگی یکی ازمواردی که کلاهبرداران سایبری با استفاده از آن اقدام به سواستفاده از شهروندان کرده اند، کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک هشدار قطع برق است.
وی ادامه داد: در این شیوه مجرمان اقدام به رسال پیامک های جعلی هشدار قطع برق به شهروندان کرده و لینکی جعلی را نیز درون آن قرار می دهد. این افراد با استفاده از عباراتی نظیر اینکه در صورت عدم پرداخت، برق به مدت ۷۲ ساعت قطع خواهد شد یا حتی عباراتی مانند در صورت پرداخت از لینک زیر تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهید کرد، کاربران را به سمت استفاده از لینک هدایت می کنند.

به گفته رجبی، با ورود کاربر به لینک مذکور این افراد نسبت به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی اقدام خواهند کرد یا حتی ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز هدایت شده یا اطلاعات و محتویات داخل گوشی تلفن همراهشان از طریق بدافزارها هک شود.

وی در همین راستا به شهروندان هشدار داد:  لازم است افراد در صورت دریافت چنین پیامک هایی اولا عجولانه عمل نکنند و حتما موضوع را از طریق اداره برق پیگیری کنند، ثانیا هنگام پرداخت نیز توجه داشته باشند که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی کاربران برای جلوگیری از قطع برق وجود ندارد و البته حتما از درگاه های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند.

 ایسنا

نوشته‌های مشابه