ساعات کاری

الزام ادارات به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گفت: به منظور حفظ پایداری شبکه برق و رفاه شهروندان، ادارات ملزم به کاهش مصرف ۳۰ درصدی برق در ساعات کاری و ۶۰ درصدی پس از پایان کار هستند.

عبدالحمیدعباس شیاری اظهار کرد: با توجه به شروع زودهنگام فصل گرما و افزایش بار شبکه برق به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف و بنا به ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر کاهش زمان کاری ادارات، ضروری است کاهش ۳۰ درصدی برق در زمان کار اداری و ۶۰ درصدی پس از پایان کار در دستگاه‌های اداری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ادارات کلانشهر اهواز باید نسبت به کنترل بار مصرفی خود اقدام کنند، افزود: مرکز پایش انرژی مصارف برق ادارات را به صورت لحظه‌ای کنترل و از طریق تماس، پیامک و یا نمایندگان مدیریت مصرف تعیین شده در ادارات، موارد لازم را اطلاع رسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به این اطلاع رسانی‌ها، در صورت عدم اجرای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر کاهش مصرف، بر اساس ضوابط قانونی اقدام و پس از اخطار برق ادارات متخلف قطع خواهد شد.

شیاری عنوان کرد: همچنین از شهروندان اهوازی تقاضا داریم با توجه به شدت گرمای زود هنگام، صرفه جویی حداکثری را در راستای تامین رفاه و آسایش عمومی جدی گرفته و با استفاده از مشوق‌های وزارت نیرو قبض رایگان داشته و تا ۲۰ برابر تعرفه پاداش بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در ساعت پیک لوازم غیرضروری خود اعم از لباسشویی، جاروبرقی، اتو و غیره را از مدار خارج کنند، ضریب پایداری شبکه استمرار می‌یابد و شاهد حوادث اتفاقاتی نخواهیم بود.

ایسنا

نوشته‌های مشابه